Kilka słów o diecie MIND

Dieta MIND poprawia pracę mózgu i pamięć. Jej autorami są amerykańscy naukowcy. Oparta jest na diecie śródziemnomorskiej oraz DASH. Ta ostatnia dieta jest polecana przez kardiologów na obniżenie ciśnienia.

Jakie produkty są podstawą diety MIND?

Menu, które ma usprawniać pracę mózgu i pamięć składa się głównie z zielonych warzyw. Sześć razy w tygodniu w jadłospisie powinny się znaleźć: brokuły, szpinak, zielone warzywa liściaste, szpinak, różne odmiany sałat. Wszystkie te jarzyny są bogate w witaminę A i C. Jako zdrową przekąskę zaleca się orzechy i migdały, które są źródłem przeciwutleniaczy i zdrowych tłuszczów. Jemy je dwa razy w tygodniu. Dwa razy w tygodniu menu wzbogacamy truskawkami i jagodami. Tyle samo razy jemy białą lub czerwoną fasolę – dostarczy nam błonnika i białka. Z pieczywa wybieramy tylko pełnoziarniste. Raz w tygodniu (najlepiej częściej) jemy ryby. Przynajmniej dwa razy w tygodniu sięgamy po chudy drób. Raz w tygodniu możesz wypić kieliszek czerwonego wina. Zrezygnuj z olei, zamień je na oliwę.

owoceJakie produkty należy ograniczyć?

W menu, jak najrzadziej powinno gościć czerwone mięso: wieprzowina i wołowina. Nie jedz ich częściej niż raz w miesiąc. Ogranicz do jednej łyżeczki dziennie miękkie margaryny i masło. Zrezygnuj z jedzenia fast foodów, słodyczy i serów. Nie powinnaś jeść także żadnych smażonych potraw, ani soków zawierających duże ilości cukru.

Kondycja mózgu zależy od wielu czynników. Aby utrzymać sprawność mózgu, musimy odpowiednio go odżywiać, dotleniać i stale zmuszać do intelektualnego wysiłku. Dieta MIND jest jednym z kroków ku sprawnego funkcjonowania mózgu.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *